آموزش و پرورش
-
تغییر نگاه مصرفی به آموزش و پرورش و ایجاد ساختارها و محرکهای مولد در تولید دانش و پرورش توانمندیهای عملی دانش آموزان .
-
توجه مستمر به رشد سطح علمی معلمان و جلوگیری از رکود دانش با تبیین الزامات آموزش های دائمی .
-
تغییر نظام آموزشی غیر هدفمند و شیوه های تدریس سنتی به نظام های پویا و هدفمند .
-
توسعه کیفی نظام های آموزشی بجای نظام های کمی .
-
بررسی مسائل معیشتی و رفاهی معلمان و ایجاد راهکارهای تولید ثروت و بکارگیری منابع حاصله در خدمت معلمان .
ارتباطات و فناوری اطلاعات
-
افزایش نظارت های کیفی بجای کمی و عدم توسعه اوپراتورها بدون ایجاد زیرساختهای لازم .
-
کم کردن تنش میان شرکت ارتباطات زیر ساخت و شرکت مخابرات در خصوصی سازی .
-
گسترش حوزه های ICT.
-
ایجاد بستر مناسب اینترنت و راه اندازی و همت در شبکه های مجازی بومی .
-
پیگیری مطالبات اقلام رفاهی معوقه کارکنان شرکت مخابرات ایران و احقاق حق ایشان .
-
راه اندازی سرویس های جدید روز دنیا در کشور و بروزرسانی تکنولوژیهای داخلی با انتقال فناوری به داخل .
امور اقتصادی و دارایی
-
بررسی محرک های مالی ، تسهیل پولی و اصلاحات ساختاری در حل مسائل اقتصادی .
-
عدم افزایش مالیات به معنی دستکاری در نرخها و پرهیز از بروز سلایق مالیاتی و جلوگیری از فرار سرمایه و سرمایه گذار از کشور.
-
کاهش مالیات های اجباری و علیرأس بدون پایه ، حذف سیستمهای مالیاتی علیرأس و تبیین گفتمان صحیح اخذ مالیات بهجای تشخیص مالیات .
-
تبیین تعرفههای واقعی گمرکی به منظور اخذ عوارض واقعی و بالا بردن درآمد حاصله جهت دولت و همچنین ورود کالاهای باکیفیت در کشور و ایجاد فضای رقابتی سالم با کالاهای تولید داخل .
-
تشکیل کمسیونهای ویژه واردات و صادرات در گمرکات کشور به منظور ساماندهی وضعیت تعرفه ها و واردات .
-
تغییر نگرش وزارت اموراقتصادی و دارایی نسبت به مردم و بالابردن سطح آگاهی و علم مردم به قوانین مالیاتی .
-
راه اندازی دانشگاهها و موسسههای آموزش عالی مجاز مالیاتی زیر نظر وزارت اموراقتصادی و دارایی .
-
ساماندهی موسسات مالی و پولی غیر مجاز و تعدیل نرخ سودهای بانکی .
امور خارجه
-
تسهیل ارتباط و تعامل (صدور روادید) و گسترش سطح موافقت نامههای تردد بدون ویزا با کشورهای دوست .
-
ایجاد بستر های سرمایه گذاری و معرفی پتانسیلهای موجود به علاقهمندان این حوزه .
بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
-
انقلاب در وضعیت اورژانس های کشور و تکریم انسان و همراهان .
-
تعامل با بیمه های درمانی به منظور ارتقاء سطح سلامت جامعه در هنگام تمدید دفترچه های بیمه با کنترل الزامی وضعیت جسمانی افراد.
-
افزایش سطح علمی دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور و کاهش میزان تفاوت استانها با یکدیگر.
تعاون، کار و رفاه اجتماعی
-
ساماندهی بیمه های تکمیلی و فراگیر بدون وجود محدودیت های فعلی .
-
شفاف سازی ملاک های تبیین یارانه بگیران .
-
تعریف صحیح از قانون هدفمندی یارانه ها .
-
تعامل سندیکاها و خانه های کارگری با دولت در جهت بهبود وضعیت معیشتی کارگران .
-
تخصیص مشوق های ویژه جهت کارفرمایان و بهره مند نمودن ایشان از معافیت های ممکن در جهت بکارگیری بیش از پیش نیروی انسانی و کمک به رفع معضل بیکاری .
جهاد کشاورزی
-
تدوین طرح نظام جامع کشت و کار کشور به منظور بررسی پتانسیلها وخلاءهای فصلی کشت و پرهیز از تمرکز بر کشت یک محصول .
-
پیگیری اعطای تسهیلات ارزان بر اساس توانمندی و عملکرد گذشته کشاورزان و دامداران .
-
تحقق صدور بیمه های فراگیر محصولات زراعی با تعرفه های پائین و بسته های حمایتی واقعی توأمان با خرید تضمینی محصولات .
-
تعامل و نیاز سنجی صادرات در طرح جامع کشت .
-
بازنگری در اجرای طرح کنتورهای هوشمند اداره برق برمبنای سنجش ترکیبی زمان و میزان برداشت ونه با هزینه کشاورزان .
-
اختصاص سهم کشاورزی ازمحل هدفمندی یارانهها جهت حمایت از تولید در بخش کشاورزی .
-
تشکیل نهاد مشاوره ای صادرات از سوی دولت جهت تبادل محصولات کشاورزی به خارج از کشور بجای اعطای تسهیلات یا یارانه .
-
تسهیل اعطای زمین با توجه به صلاحیت ها و سوابق .
-
ثبات در تامین خوراک دام و طیور و قیمت گذاری های صحیح محصولات تولیدی .
دادگستری
-
تدوین و بروز رسانی قوانین و تخلفات شفاف صنفی و پرهیز از بروز مشکلات مردم در سازمان تعزیرات حکومتی با گسترش سطح علمی و آگاهی صاحبان مشاغل .
-
تدوین حقوق قضایی شهروندان در مراجعه به محاکم دادخواهی و …
راه و شهرسازی
-
گسترش شبکه های ارتباطی و حمل و نقل دریائی تا مرز استقلال از کشورهای حوزه ی خلیج فارس .
-
توسعه و گسترش کیفی بنادر و فرودگاه های کشور با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاری خارجی با توجیه مناسب .
-
تغییر الگوی ساخت مسکن از پیرامون به مرکز با ایجاد تحول در بافت های فرسوده و ایجاد فضاهای رفاهی .
-
تعامل با شهرداریها به صورت دو سویه و لزوم اجرای سیاست های کلی تدوینی وزارت راه و شهرسازی از سوی شهرداریها .
صنعت ، معدن و تجارت
-
تاکید بر هدایت صنایع کشور به سوی بومی سازی و مولد محور بودن بجای تاکید بر خودکفایی وهمچنین استفاده از پتانسیلهای داخلی با بهرهگیری از انتقال تکنولوژی روز دنیا به داخل .
-
شناسائی نسبت هزینه و فایده بخش های تولیدی صنعتی و تبدیل تهدیدها به فرصت ها و قطع اجرا یا گسترش طرح ها با بازدهی پائین .
-
سرمایه گذاری خارجی در بخش معادن ملی و ایجاد ارزش افزوده صادرات با جلوگیری از خام فروشی .
-
تبیین طرح های نظارتی با محدودیت های زمانی برای خودرو سازان جهت همسان سازی قیمت ها با خودرو سازان خارجی در یک بازده زمانی منطقی و تعامل با صنعت و تکنولوژی روز دنیا همراه با گسترش کیفی سطح خدمات پس از فروش .
-
هدایت خودرو سازان به بخش خصوصی به صورت جدی و واقعی و بالابردن سطح رقابت پذیری محصولات با تنظیم رگولاتوری نه از باب قیمت گذاری بلکه کیفیت تولید .
-
اصلاح ساختار ثبت سفارش های خارجی در تعامل دو سویه با گمرکات کشور و حذف تدریجی تعرفه ها با توجه به نیاز پیوستن به سازمان تجارت جهانی (WTO).
-
جذب سرمایه گذاری خارجی و داخلی در بخش تولید و حذف تعرفه ها ی واردات مواد اولیه و تجهیزات در مناطق ویژه به شرط انتقال در تولید .
-
تسهیل تبادل و تعامل سازنده با گمرکات با توانمند سازی سیستم های بازرگانی داخلی و خارجی کشور در جهت حرکت به سوی صادرات محوری و تامین کالاهای اساسی سرمایه ای و ایجاد راهکارهای تهاتری و مبادله کالا، نه از باب خام فروشی .
-
ساماندهی اصناف و همچنین ارتباط موثر اصناف و خانههای صنعت و معدن در خلاء چارچوب های حزبی به عنوان گروه های فشار نه به عنوان اپوزیسیون ، بلکه به عنوان نهاد تصمیم سازی در سیاست های اجرائی دولت و کل نهادهای حاکمیتی و علیالخصوص ارتباط دائمی با سازمان امور مالیاتی کشور بر پایهی اعتماد و اتحاد کامل .
علوم، تحقیقات و فناوری
-
تبیین راهکارهایی که در آن عملگرائی در صدور مدارج علمی باید جای خود را به مدرک محوری و توسعه کمی بدهد، چرا که مهم کیفیت آموزش و یادگیری است .
-
زمینه سازی حضور فعال دانشجویان در شکل گیری احزاب و مشارکت مستمر سیاسی .
-
تقلیل سطح واحد های تئوری به میزان پیش گفتار و توسعه سهم واحد های عملی و تعامل حوزه های تولید و صنعت با دانشگاه ها به جهت رشد نیروهای علمی کار آمد و توانمند .
-
تغییر ساختار مقالات علمی…,ISC ,ISI از صرف تبین نظریه های تئوریک به موارد کاربردی با همکاری بنیاد ملی نخبگان .
-
تبیین و شناسائی حوزه های موثر و نیازهای کشور به جهت شکل دهی پایان نامه ها و مقالات کاربردی با همکاری بنیاد ملی نخبگان .
-
به خدمت گیری درآمدهای تجاری سازی طرح های علمی پژوهشی در صنعت و تولید برای دانشجویان و اساتید به جهت ایجاد بستر رفاهی و تامین شرایط پژوهشی .
-
تعامل پویا و ارتباط موثر با جوامع علمی و دانشگاه های معتبر جهانی پس از شرایط لغو تحریم ها .
فرهنگ و ارشاد اسلامی
-
بکارگیری سهم درآمدهای فرهنگی با ایجاد راهکارهای تولید و عرضه ی فرهنگی با توجه به نیاز های مردم در جهت آگاهی جامعه ، چراکه موتور تحول جامعه آگاهی است .
-
زمینه سازی مناسب جهت رشد تولید محصولات فرهنگی با تسهیل صدور مجوزات فرهنگی نه به لحاظ صرفاً کمی بلکه توأمان کیفی .
-
توسعه و رشد مراکز و موسسه های آموزش عالی فرهنگی اعم از مذهبی ، سینمائی ، موسیقائی و … با تعامل با وزارت علوم به جهت آگاهی بخشی و همچنین تجاری سازی صنعت فرهنگی و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی به فرای مرزها .
-
جذب سرمایه گذاری خارجی و داخلی با هدف تولید محتوی ارزشی در راستای گسترش کمی و کیفی محصولات فرهنگی در قالب تعامل با سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران .
کشور جمهوری اسلامی ایران
-
تبیین ساختارهای جدید جهت کنترل عملکرد شهرداریها در کلان شهرها نه از باب دخالت بلکه نظارت به عنوان مطالبه حقوق مردم.
-
فراهم نمودن شکل گیری و توسعه احزاب در چارچوب های قانونی و به صورت سیستیماتیک و مدون با تعاریف ساختارهای سازمانی و متعاقباً انتظار تاثیر گذاری در جامعه و پاسخگوئی بهتر به عنوان واسطه های دولت و مردم .
-
گسترش سطح فعالیت روابط عمومی های استانداریها نه صرفاً جهت برگزاری همایش ها و نشست ها بلکه ایجاد رابطه بین مسئولین استانی و مردم در صورت عدم تشکیل ساختارهای عملی احزاب در کوتاه مدت و انتقال خواستگاه مردم به سطوح اجرائی ، قانون گذاری و قضائی .
نیرو و انرژی
-
هوشمند سازی شبکه های آبرسانی شهری ، صنعتی و خانگی و استفاده از تجهیزات پیشرفته در جهت اصلاح الگوی مصرف .
-
توجه به گسترش و تجاری سازی مولدهای انرژی های پاک و نو ظهور طبیعی مثل باد ، نور خورشید و …
-
اصلاح ساختارهای حوزه های توزیع آب در بستر رودخانه ها و پیگیری حق آب ها و کانال های مناطق خشک .
-
جذب سرمایه گذاری خارجی و توسعه و بهسازی تجهیزات تست ، توزیع و انتقال نیرو و جلوگیری از هدررفت انرژی .
ورزش و جوانان
-
تشکیل ستادهای مشورتی جوانان در سطح کلیه ی وزارت خانه ها و سازمان های دولتی و تعیین راهکارهای نظارتی ، مشورتی و تصمیم سازی با ارتباط موثر و آسان جوانان با بدنه ی دولت .
-
جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی جهت تاثیر یا گسترش فضاهای تفریحی با استفاده از تمامی ظرفیت ها در استان ها با حفظ چارچوب های ارزشی .
-
توسعه اماکن ورزشی با اعطای مجوزات تاسیس باشگاه های فرهنگی ورزشی در اختیار بخش خصوصی .
-
توسعه ورزش همگانی با انتقال بودجه های بخش های مختلف اعم از مبارزه با مواد مخدر ، بخشی از هدفمندی یارانه ها ، صندوق ذخیره ارزی و… به عنوان یارانه بخش ورزش جوانان و کاهش تعرفه ها ی مراکز ورزشی جهت بهبود وضعیت سلامت جسمانی و فرهنگی جوانان .
-
راه اندازی شبکه ملی جوانان با همکاری رسانه ملی .
-
تبیین برنامه های نیاز سنجی علمی، آموزشی و حرفه ای از سوی وزارت ورزش و جوانان با هماهنگی وزارتخانه های آموزش و پرورش ، علوم و صنعت ، جهت شناسایی حوزه های موثر و مورد نیاز کشور و پرهیز از مدرک محوری و بروز بیکاری مضاعف با استفاده از ابزارهای فوق .
-
تبیین معیارهای شفاف و تعریف صحیح از هنجارهای اجتماعی جهت جوانان ، تصویب و ابلاغ قوانین و مقررات مذکور به تمامی دستگاههای اجرایی و نظارتی از جمله نیروهای انتظامی، بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به جهت جلوگیری از برخوردهای سلیقه ای و شخص محور که متعاقبا رویگردانی جوانان ازمجموعهی نظام اسلامی را جلوگیری نموده و به عکس به مشارکت ایشان در مجموعهی خواستگاههای اجتماعی نظام از جمله سیاست، انتخابات و عرصه های اجرایی کمک نماید و به نوعی جوانان خود را از بعد عرق ملی بیش از پیش و به تمام جهات همسو و دلسوز کشور بدانند .
میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری
-
بازنمودن بستر سرمایهگذاری و توریسم در کشور و ایجاد مناطق ویژه توریستی با حقوق ویژه توریسم و پتانسیل بالای گردشگری .
-
ایجاد و توسعه مناطق ویژه صنایع دستی با محوریت صنایع دستی محلی و بومی و گسترش طرحهای خودکفایی که بار مالی برای دولت نخواهد داشت بلکه به اشتغالزایی و تسهیل فعالیت کمک خواهند نمود .
-
فراخوان جذب سرمایهگذاری باشناسایی و معرفی مکان های جذاب بی شمارگردشگری در کشور به سرمایهگذاران داخلی و خارجی جهت بهرهگیری از پتانسیلهای فراموش شده و نهفته صنعت توریسم .
امور زنان و خانواده
-
ایجاد مکانهای تفریحی ویژه بانوان که بتواند خلاء ساختاری باغهای بانوان را پوشش داده و به نوعی ایجاد مکانهای سرپوشیده خاصهی زنان که در آنها نیازهای ابزاری ویژه ایشان به معرصه ظهور و پیدایش برسد .
-
ایجاد مشوق ها و تسهیل مسائل و مشکلات بارداری، زایمان و هزینههای درمان در بین آحاد جامعه و توسعه شبکههای سلامت خانواده در مراکز بهداشت به صورت کمی و کیفی محور با ایجاد حس اعتماد پذیری مردم .
بنیاد شهید و امور ایثارگران
-
اختصاص حداقل بخشی ازفضاهای تفریحی از مجموعههای گردشگری ویژه جانبازان و ایثارگران و توسعه مکانمند فضاهای مذکور در جهت شکوفایی توانمندی های ایشان و ارتقا روحیه فداکاری و ایثارگری ایشان با توجه به خلق حماسه های جدید .
-
اختصاص تجهیزات و امکانات اداری ، رفاهی در سطح کلیهی ادارات و سازمانهای دولتی و … جهت بهبود وضعیت خدمترسانی به جانبازان و ایثارگران سرافراز میهن .
-
ایجاد کرسیهای تبادل اندیشه در سطح تصمیمسازیهای کشوربا بهره گیری از توان و تجربیات ایثارگران و ارج نهادن دائمی به رشادت های ایشان .